Super tata

Super tata

Super tata

Ko je Super Tata?

Skoro četiri od pet muškaraca širom sveta će postati očevi u nekom trenutku svog života. I gotovo svi muškarci na svetu imaju neku vezu sa decom, bilo kao očevi, kao očusi, braća, ujaci, stičevi, dede, nastavnici, mentori, treneri ili jednostavno kao prijatelji. Rastuća i ogromna količina dokaza potvrđuje da je angažovano, odgovorno očinstvo i učešće muškaraca u životu dece pozitivno, ne samo za decu, nego i za žene i same muškarce.

01-Dincic

Globalno, žene i devojke i dalje obavljaju većinu kućnih aktivnosti – iako danas žene predstavljaju 40% od ukupno plaćene radne snage. Ograničeno učešće muškaraca u staranju  (koje se odnosi na brigu o deci i brigu o drugima u porodičnom okruženju) i dalje predstavlja glavnu prepreku rodnoj ravnopravnosti i osnaživanju žena, između ostalog, održavanjem visine prihoda kod žena nižim nego kod muškaraca. Potrebno je i da se muškarci i dečaci angažuju u zaustavljanju nasilja nad ženama i decom.

MenCare je globalna kampanja za promovisanje uključivanja muškaraca kao ravnopravnih, odgovornih i nenasilnih očeva i staratelja. Kampanja pruža kvalitetne poruke za zajednicu i medije, tehničku podršku i obuku, preporuke politika i programa i podršku lokalnim nevladinim organizacijama, organizacijama za prava žena, vladama i partnerima UN-a u njihovim nastojanjima da angažuju muškarce i dečake u proces staranja. U ovom trenutku MenCare vodi aktivne kampanje u preko 25 zemalja na 5 kontinenata.

02-Popovic

 MenCare ima deset tema kao osnovu MenCare kampanje na globalnom nivou. Naša kampanja u Srbiji, i na Balkanu, će se u okviru svojih prvih koraka usmeriti napromovisanje pozitivnih primera očinstva i staranja u svakodnevnom životu deteta. Kako kampanja bude napredovala, fokusiraćemo se na druge važne teme kao što su: uključivanje očeva u svakodnevnu brigu o deci, obrazovanje, zdravlje deteta i prevenciju nasilja.

Prve tri teme kampanje su:

  1. Budi ponosan i pokaži to –Možeš da budeš muškarac kojizaslužuje poštovanje svoje zajednice i porodice. To je lako… samo budi ponosni otac. Prečesto je jedina uloga koju društvo prepoznaje ili očekuje od muškaraca da budu hranioci porodice. Ali društvo i porodice takođe žele i poštuju muškarce koji su angažovani i posvećeni očevi. 
  1. Igraj se –Znaš da je igra ozbiljan posao. Svaki dan odvoji vreme za smeh i igru.Skoro polovina očeva u svetu kažu da oni pružaju neku vrstu svakodnevne brige ili su na neki način svakodnevno uključeni u živote svoje dece. Najčešća dnevna aktivnost koju muškarci izvode sa decom: igra. Igra sa decom je važan posao i kao rekreacija i kao staranje i trebalo bi je što više podsticati. 
  1. Budi hrabar – pokaži naklonostImaš mogućnost da budeš otac koji otvoreno pokazuje emocije onima koje voli. To je retka stvar u današnjem svetu.Mnogi muškarci i žene misle da muškarci ne mogu ili ne treba da pokažu naklonost prema deci – da bi trebalo da se ponašaju stoički, i da budu oni ti koji nameću pravila i disciplinu. Ali, pokazivanje naklonosti i ispoljavanje osećanja i brige su među najvažnijim stvarima koje očevi mogu da urade.Veća je verovatnoća da će deca koja imaju emotivno bliske odnose sa svojim očevima i sama pokazati empatiju, biti povezana i uključena u svoje zajednice i imati bolje mentalno zdravlje.

05-Vasic

Kome je namenjena kampanja?

Poznavajući činjenicu da je svaka porodica jedinstvena i da ima svoju vlastitu dinamiku, formu i odnose odlučili smo da imamo inkluzivni pristup roditeljstvu i da uključimo sve tipove porodica.

Primarna ciljna grupa tokom iniciranja kampanje će biti očevi, očusi i budući očevi.

Kasnije, kampanja će se fokusirati na sve staratelje, odrasle uzore poput deka, trenera, nastavnika i ostalih članova porodice.

Mi takođe razumemo i cenimo značaj majki i ne želimo da umanjimo njihovu važnu ulogu u životu deteta i porodice, pa će zbog toga ova kampanja uključiti majke i žene kao starateljke. 

06-Saranovic

Šta želimo da (po)kažemo? 

  • Odvoji vreme da budeš tata– Da, važno je da budeš hranilac porodice, ali trebalo bi da pronađeš više vremena za svoje dete. Mnogo propuštaš ako to ne učiniš. Provedi neko vreme sa svojim detetom – budi aktivan otac. 
  • Budi dobar uzor– Budi dobar tata, budi dobar uzor svom detetu. 
  • Vojnik i autoritet nasuprot emotivnom i predanom ocu– Tvoja okolina te uči da budeš policajac i autoritet, onaj koji je strog. Uživaj i opusti se, igraj se sa svojim detetom, pokazuj naklonost i osećanja, prepusti se igri – pevaj sa svojim detetom u automobilu čak iako mrziš da pevaš, pleši sa svojim detetom, igraj se sa svojim detetom. 
  • Ne brini šta će drugi ljudi da kažu – jedina stvar koja je bitna je ono što će tvoje dete da kaže i vreme koje provodiš sa svojim detetom, nemoj da propustiš to vreme.

U maju 2015. Centar E8 je pokrenuo kampanju SUPER TATA u Srbiji, a takođe je i deo mreže partnerskih organizacija na Balkanu koje se zajedno sa CARE International Balkan pridružuju globalnoj kampanji MenCare, čiji su koordinatori Promundo (Brazil/SAD) i Sonke Gender Justice Network (JAR). Kampanja je deo projekta „Dečaci i muškarci kao saveznici u prevenciji nasilja i transformisanju roda na Zapadnom Balkanu“

Super tata, potrudi se da ti se dete zahvali rečima:

„Sva sreća da si ti moj tata“!!!

Leave a Comment

Your email address will not be published.