Potraga za sumnjivim licem

Potraga za sumnjivim licem

Potraga za sumnjivim licem

Da li ste čitali predgovor za Nušićev komad „Sumnjivo lice“? Ako jeste, da li ga se sećate? Da li znate kakve su društvene okolnosti prethodile nastanku ove komedije a kakve su danas, nakon 128 godina?

Da li vam je to skroz u redu, ili bar na trenutak stanete i zamislite se nad tim? Pitanja ove vrste prethodila su nastanku inscenacije „Sumnjivog lica“ u režiji Vojislava Arsića.

Predstava dolazi iz Centra E8, u saradnji sa Mikser House-om (gde će 27. juna biti održana premijera). Ista ekipa saradnika je na domaću scenu postavila predstave Muškarčine i Crvena: Samoubistvo nacije, od kojih se ova potonja proslavila upravo zahvaljujući društvenim okolnostima i medijskom prijemu u Srbiji.

Ovog puta režiju i koncept potpisuje Vojislav Arsić, dramaturgiju Milena Bogavac, većina glumačkog ansambla učestvovala je i u prethodnim predstavama, uz zanimljiva „pojačanja“ u vidu ženskih uloga Jelene Bogavac, pozorišne umetnice (i Milenine sestre), i glumiceIsidore Simijonović (Klip, Dobra žena). Arsić polazi od pretpostavke da se Sumnjivo lice u savremenom društvu, ali i – što je još gore – domaćim i regionalnim pozorištima tretira ili kao klasik ili kao „bezazlena komedija“, na koju se može otići radi zabave, nasmejati se i „ćao, zdravo.“ On stoga ovom dramskom delu prilazi sa brehtovskim otklonom, sa namerom da publici direktno ukaže na njegov politički i društveni kontekst. Isto tako, da ukaže na društvenu angažovanost samog autora, Branislava Nušića.

Autorski tim ove predstave navodi:

„Da li smo od Nušića uspeli da naučimo bilo šta? Zašto se ponosimo time što i nakon 128 godina imamo Sumnjiva lica, Gospođe Ministarke, Živote i druge opomene koje ne vidimo? Mi smo naučili da svoje poraze slavimo, da se njih sećamo, a da sve što je dobro prvo uništimo a onda ga proglasimo dobrim. Umesto toga, trebalo bi da nas bude stid što je Nušić i dalje aktuelan i što ga ne igramo kao epohu koje se sećamo, nego kao dnevno-političko-društvenu realnost. Izvini, Nušiću.”

Kako ova pitanja izgledaju postavljena na sceni, i kako izgleda kada se Vojislav Arsić putem Brehta sretne oči u oči sa Sumnjivim licem možete videti na sceni Mikser House-a 27, 28 i 29. juna u 21h.

Izvor: City Magazine