Zajedno sa Mićom Ašćerićem, Lazarom Filipovićem, Andrijom Stokićem i Vukom Vukašinovićem sproveli smo veliku kampanju PODIZANjA SVESTI o važnosti MENTALNOG ZDRAVLjA MUŠKARACA koju je videlo 210.000 ljudi!
Čitavu kampanju možete pogledati na Instagram nalogu Budi Muško Kluba.
Podizanjem svesti i ohrabrivanjem mladića da budu autentični i slobodno izražavaju sebe i u kriznim situacijama potraže pomoć i podršku, utičemo na smanjenje zdravstvenih rizika, a najviše kada su u pitanju nasilje, bolesti zavisnosti i stope suicida.
Stopa suicida među muškarcima je 3 do 4 puta veća u odnosu na žene (to je stabilan trend i u svetu i kod nas) dok se u Srbiji procenat depresivnih muškaraca pokazao kao duplo manji, poslednje istraživanje na reprezentativnom uzorku na osnovu upitnika je PIN-ovo: 20.1% kod žena, a 11.1% kod muškaraca. Ovaj nesklad ukazuje na nedostatak svesti o unutrašnjim problemima (i nereagovanju na njih) koji se očigledno prenose na ponašanje i stvaraju probleme i u neposrednoj okolini i društvu. Prema istraživanju Mental Health America (MHA), tri glavna razloga zašto muškarci ne traže pomoć su društvene norme, umanjivanje značaja tegoba i odbijanje da o tome razgovaraju.
Zbog toga smo u saradnji sa Budi Muško Klubom Beograd i psihološkinjom, Jovanom Lazarević ispred Društva psihologa Srbije pokrenuli ovu kampanju. „Kampanju sam pokrenula kao polaznica Instituta za učenje liderstva (Learning Leadership Institute) koji vode Američka psihološka asocijacija (APA) i Globalna alijansa psihologa (GPA), a poenta je bila da se znanja psihologije kao discipline primene na hitne globalne probleme ogledane u UN ciljevima održivog razvoja (Sustainable Development Goals – SDGs)“ (Jovana Lazarević)
Kampanja je započeta 15. novembra panel diskusijom “BITI MUŠKO – kako sačuvati svoje mentalno zdravlje?”. Učesnici panela bili su dr Nikola Petrović, docent na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, KBT psihoterapeut i supervizor, Društvo psihologa Srbije, Andrija Stokić sistemski i porodični terapeut u edukaciji, praktičar rada sa traumom i fragmentacijom, Vuk Vukašinović, diplomirani ekonomista, osnivač fitnes kluba Prvi tim, trener CrossFit-a, dok je moderator bio Dragan Ilić, psiholog i novinar.
Svetski dan muškaraca obeležili smo 19. novembra, kada smo i zvanično lansirali našu kampanju tokom koje su se naredne dve nedelje influenseri Mića Ašćerić, Lazar Filipović, Andrija Stokić i Vuk Vukašinović direktno obraćali svojoj publici putem društvenih mreža. Oni predstavljaju različitosti u pogledu muškosti, ali istovremeno su primeri autentičnih i hrabrih osoba.
Time smo želeli da omogućimo mladićima i muškarcima prostor da misle o sebi i podstaknemo razvoj njihove emocionalne pismenosti i zrelosti. Negujući promišljanje o samome sebi, preventivno smo delovali na usvajanje stereotipne predstave o tome šta znači BITI MUŠKO.
Aktivnost je realizovana u okviru projekta Future for You(th) regionalne mreže Young Man Initiative kojoj pripada Centar E8, razvijene zahvaljujući Care International Balkans, pod pokroviteljstvom Austrijske razvojne agencije.