Da bi bio heroj, moraš prvo biti tata

DRAGI TATA, MORAM DA TE ZAMOLIM ZA JEDNU USLUGU…
Ja ću se roditi kao devojčica i molim te učini sve što možeš da to ne bude za mene najveća opasnost od svih.

Nasilje počinje kroz igru i jezičko etiketiranje u šalama koje mladi razmenjuju među sobom, a te šale su najčešće naučene od odraslih. Osnovni oblici jezičkog nasilja se formiraju u vicevima u kojima se žene imenuju pogrdnim imenima, pa onda i u direktnom obraćanju dečaka devojčicama. Kada mladi muškarac počne da usvaja jezičke stereotipe, vremenom ti stereotipi postanu pravilo koji prerastaju u stvarno fizičko nasilje.

Naša deca su naša odgovornost. Često kao očevi ne možemo da predvidimo sve opasnosti koje su oko naše dece, ali jednu sigurno možemo: nasilje kroz jezik je esencija svega onoga što možemo da zamislimo kao fatalnu posledicu. Ne smemo i ne treba da dozvolimo da se žene u bilo kom jezičkom obliku etiketiraju i ponižavaju, bez obzira da li je u pitanju bezazlena šala.

Skrenimo svima onima pažnju koji neodgovorno koriste jezik i etiketiraju žene kao kurve, drolje, glupače. Žene nisu ništa od toga. Naše ćerke su devojčice, devojke, žene, majke, a biće i bake. Naše ćerke su drugarice, a ne glupače. Ne odobravajmo ružne reči smehom pod izgovorom šale i vica, naš stav će zaštiti naše ćerke.

Naše devojčice će nam biti zahvalne.

Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, jedna od tri žene u svetu će doživeti fizičko ili seksualno nasilje tokom svog života, i to obično od svog partnera.

“Super tata” kampanja je Centra E8 koja se bavi temom očinstva. Promoviše uključivanje muškaraca kao aktivnih, rodno ravnopravnih, odgovornih i nenasilnih očeva i staratelja, uz promovisanje koncepta pozitivnog roditeljstva. Aktivnosti kampanje su podržane od strane Populacionog fonda Ujedinjenih nacija (UNFPA) i CARE International Balkans i deo je globalne kampanje posvećene očinstvu – MenCare.

Dizajn zvuka: Steva Milošević
Glas dala: Isidora Simijonović
Reditelj adaptacije: Ivan Stojiljković

“Dragi tata” video predstavlja adaptaciju originalnog video klipa “Dear daddy” razvijenog od strane CARE Norway, kojima se srdačno zahvaljujemo na ustupljenom materijalu.

Ostavite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *